Co mi dalo fitness?

října 27, 2019

Ahoj!

Do života se mi už pomalu 5. rokem pletou činky a tak bych dnešní článek chtěla věnovat právě fitness, který už neberu ani jako hobby, ale jako součást mne samotné.

Nechci tu psát sáhodlouhou story o tom, jak kdysi malá Kajka poprvé navštívila posilku a začala počítat makra, páč to bychom zacházeli do hodně dávný historie. Chci tu psát o tom, co mi fitness dalo, protože tréninky a cvičení v mým životě měly a maj obrovskej význam a nikdy bych si netroufla tvrdit, jak tak obyčejná věc může člověka formovat.



Mrzí mě, že to už není jako dřív. Je super, že lidi cvičej a chtěj se starat o svoje zdraví, nicméně to, že se z toho dělá tak dojebanej byznys mě fakt trhá srdce. Na světě a hlavně na instagramu, se prezentují mraky pochybnejch trenérů a fitness koučů, který z Vás chtěj jen vycucat prachy a naopak lidí, kteří to dělají správně a hlavně srdcem je strašně málo.

Mimo to koluje všude obrovský množství dezinformací a lidi neví čemu věřit a co je teda správně.
Můžu pít to mlíko? Mám jíst sacharidy a nebo přejít na keto? Je lepší vysokofrekvenční stravování a nebo fasting? Neměla bych taky počítat makra, když to dělaj skoro všichni kulturisti?
Těch otázek je miliarda a nikdy je nikdo za Vás nezodpoví.
Tohle rozebrat by bylo na samostatnej článek, protože mýtů panuje spousta a jediný co Vám tady teď doporučím je najít si kvalitní informační zdroje a studovat. Je to sice velká investice času a energie, ale ta investice se vyplatí, protože je do Vás, Vašeho zdraví a Vašeho těla.

Tak jsem si vylila srdíčko a můžeme přejít k pointě dnešního článku- CO MI DALO FITNESS?

Jsem 100% přesvědčená o tom, že kdybych nezačala chodit do fitka, byla bych teď jiný člověk. #serioustalk

Rozhodně bych byla míň sebevědomá a měla bych menší sílu. Dál si troufám hádat, že bych se tolik norientovala v oblasti výživy a sem tam bych si zkusila nějakou "osvědčenou" dietu. Určitě bych běhala kardio po parku- to je přeci na spalování tuků nejlepší, případně zkusila nějakej HIIT a sem tam dala Olgu Šípkovou na ploché bříško a pevný zadeček. Taky by mě lákaly spalovače tuků, který by na mě vyskakovaly ze všech možnejch reklam na netu. Na jaře bych tradičně hubla do plavek a bála bych se každejch Vánoc, protože pak přece bude léto a plavková sezóna. No a takhle pořád dokola.

Netvrdím, že bylo vždycky všechno růžový a že jsem kvůli cvičení nemusela něco obětovat. Musela, konkrétně čas, kterej jsem mohla strávit společně s rodinou, nějaký ty sladkosti a prasárničky na oslavách a alkohol. Odměnou mi krom níže popsaných benefitů a lepšího já bylo taky odsouzení od spolužáků a poznámky od rodiny, proč nemůžu být normální a že za chvíli budu mít svaly jako kluk. #iwish
Ale i přes všechny překážky a kopance, kdybych měla udělat každou věc znovu, udělala bych ji úplně stejně, protože dopadnout tak, jak jsem psala výš bych rozhodně nechtěla riskovat.

1) DISCIPLÍNA

Díky pravidelným tréninkům jsem si vybudovala nejen pevnou disciplínu, ale taky vytrvalost a trpělivost. Znát svůj cíl a jít si za ním se hodí ve všech aspektech života a já si to díky cvičení perfetkně natrénovala. Netvrdím, že se mi vždycky chce, ale málokdy se stane, že bych na trénink nešla nebo ho jen tak zrušila. Je to závazek jako kadžý jiný a když už něco dělám, tak to dělám pořádně.

2) SEBEVĚDOMÍ

S každým tréninkem jsem cítila jak je moje tělo silnější a jak zvládnu zvednout víc. Postupně jsem se zlepšovala a získavala tak i lepší sebevědomí. Už jen ten pocit, že pro sebe něco děláte Vám ho dá, ale když se pak skutečně zlepšujete a víte, že je to všechno Vaše práce, dřina a úsilí, získate na sebe úplně jiný pohled a začnete si víc vážit sami sebe.

3) TIMEMANAGMENT

Stíhat tréninky, školu, vařit si, nezanedávat rodinu... no den má jen 24 hodin a já musela každý týden přemýšlet, kdy co udělám, abych vše stíhala. Mám to tak dodnes a nestěžuju si, naopak jsem vděčná, že svůj čas mohu investovat tam, kde chci. Nesnáším, když si lidi stěžují, že nemají čas, všichni ho máme stejně, jen ho zkrátka každý využíváme jinde a jinak. Přitom si stačí stanovit priority a zvažovat, kdy a komu svůj čas věnujete.

3) INFORMACE

Už jsem psala, že po internetech a nejen po nich koluje spousta bullshitů. Když jsem začala cvičit, tak mě to donutilo zajímat se. Hledala jsem a googlila nejen tréninkový splity, provedení cviků ale i informace ohledně výživivy a jídelníčků, abych byla schopná maximalizovat svoje výsledky a dávala tělu skutečně to, co potřebuje. Prošla jsem si různejma fézema

4) TĚLO

Málem jsem zapomněla napsat, že díky cvičení jsem si vybudovala taky mnohem pevnější postavu. Kdo by to byl čekal žejo. Hele nalijme si čistého vína nebo proteinu ale skoro všichni lidi,  co pravidelně cvičí začali kvůli tomu, že chtěli nabrat nebo zhubnout, to že už teď tvrdí, že chodí cvičit kvůli zdraví je jiná věc. Jasně zdravotní benefity silového tréninku jsou vědecky prokazatelné a nikomu je neberu, ostatně i u mě jsou jedním z hlavních důvodů, proč zvedám, ale stejně nás z části dopředu žene neustálá touha po progressu a větších bicákách- já jsem taky ten případ, prostě jak do toho doopravdy zabřednete, není cesty zpět a tak by to mělo být s každým opravdovým koníčkem.


Tak to by byly 4 hlavní benefity, které jsem získala díky obyčejnýmu chození do gymu. Jsem vděčná, že se můžu hýbat a že mi moje tělo umožňuje ho "týrat" tréninky týden co týden. Snažím se mu to oplácet v podobě kvalitní stravy a odpočinku. A co Vy? Chodíte taky pravidelně cvičit do fitka a nebo jeho první návštěvu terpve zvažujete? :)

Kajka x




Mohlo by se Vám líbit

0 comments