Time management aneb jak se z toho neposrat

listopadu 09, 2019


Ahoj!

Frekvence publikování článků zde na blogu není častá natož pravidelná, nicméně upřednostňuji kvalitu nad kvantitou a vzhledem k tomu, že se Vám v každém z článků snažím předávat svoje hluboké a osvědčené životní rady, tak si myslím, že je to pochopitelné, poněvadž něco tak přínosného nemůže jít do světa jen tak.

V dnešním článku chci psát o tom, jak všechno zvládám.

Hmm, spíš ne, tak jinak.

V dnešním článku chci psát o tom, jak se snažím všechno zvládat a jak zařídit, aby si to ideálně mysleli i ostatní, páč co si budem, všechno je jen hra na veřejné mínění. Teda až tady na ten blog, to je moje mínění a vy si míněte co chcete, já si stejně budu psát to, co si míním já.

Takže, asi každej máme nějaký cíle žejo. Můžou to být věci, který chceme my sami, ale stejně tak to může být něco, co prostě "musíme" zařídit, udělat a nebo něco, co bychom z nějakých důvodů měli zvládnout.

Další neměnný fakt je, že den každýho z nás má 24 hodin a někdy je toho prostě kurevsky hodně a my místo toho abychom přemýšleli, jak si všechno naplánovat, spíš přemýšlíme o tom, kde sehnat provaz a židli.



Jestli si říkáte, kde jsou ty moje slibovaný hluboký moudra, tak níže Vám představím 3 zásadní věci, který mně osobně pomohly zorganizovat si život a díky kterým vícemnéně předcházím vlastnímu zhroucení. Here we go:


1. Plánovat, plánovat, plánovat
Je úplně fuk, jestli máte Doller diář jako Vaše oblíbená instagramerka a nebo si poznámky píšete do mobilu. Plánovat si aktivity a vymezit si čas na to, co potřebujete je základním krokem k úspěchu. Pokud si to do toho diáře totiž zapíšete, tak na to za a) nezapomenete a za b) si na to uděláte čas.

Čímž přecházím k tomu, že nemyslím, abyste si poznamenali, že do neděle máte !odeslat semínárku! a v neděli se podívali do diáře a zjistili: Hele, já mám vlastně !odeslat semínárku!.
Zapíšte si termín, ale i danou činnost. Tzn. V neděli: !odeslat seminárku! a v pátek: !napsat seminárku!. Sama se totiž nenapíše. Bohužel.


2. Využít svůj čas na maximum
Jak jsem psala,všichni máme 24 hodin, do toho potřebujem spát, jíst, případně si v klidu prokrastinovat žeano. No, najednou se to všechno posčítá a my jsme už tak 5 hodin v mínusu. Co s tím? Naučte se využívat i malé mezery v čase. V praxi: Jedu autobusem nebo vlakem- nebudu scrollovat feedem, ale psát tu seminárku, co mám v neděli odesílat. Mám mezi školou 2 hodiny čas? Tak to neproflákám, ale zařídím co potřebuju- zajdu do knihovny (pak se tam nebudu muset táhnout o víkendu, až zjistim, že potřebuju zdroje na tu seminárku), přečtu si pár kapitol z knížky, připravím si materiály k nastudování doma, případně napíšu úvod článku tady na blog.. to všechno bych jinak musela udělat třeba doma, ale to už zas můžu dělat něco jinýho (třeba žehlit).


3. Prokrastinovat 
Asi Vám to přijde divný a říkáte si, jestli byste se prokrastinace spíš neměli zbavit, když kvůli ní nic nestíháte.... No nemusíte, zkrátka si ji naplánujte jako všechny ostatní aktivity. Podle mě je určitá míra nicnedělání, relaxace a totálního mavpičizmu dost potřebná a to pro všechny. Vypnout a nic neřešit, jen tak si zapnout telku a  zkrátka si nechat čas na "něco", co budete v danou chvíli chtít.


4. Improvizace
Máte spoustu proměnných, který Vám můžou den, týden i celej život změnit během sekundy. Je zbytečný si tak lámat hlavu s příliš detailním plánováním. Já se spíš vždycky snažím využít daný moment na maximum, ať už ho mám naplánovaný měsíc dopředu anebo ať se semele vlivem vnějších příčin, který jsem nemohla (nebo nechtěla) sama tolik ovlivnit. Ranní sex si prostě nenaplánuješ, chápeme se, ne?
Struktura a systém je super věc, dokud Vás nezačnou kousek po kousku ničit, takže i od takovýho plánování je občas bezva si odpočinout. K tomu přesně slouží třeba dovolená- vypnete, odpočinete si a pak jste zase ready soustředit se na svoje dlouhodobý cíle, který jsou pro Vás nejlépe dosažitelný práve konzistentní prací a plánováním.


Co napsat na závěr? Asi to, že všechny tyhle rady se líp píšou než aplikujou. Dost na hovno, každopádně život je život a plánovat do posledního puntíku nejde, proto právě zmiňuji i tu improvizaci ve 4. bodě.  Chvíli mi trvalo, než jsem si to uvědomila, ale za pomoci diáře, mozku a určité míry chvilkové improvizace zvládám poměrně harmonicky proplouvat životem a dokonce si to i užívat.


Pro dnešek všechno, já se s dovolením odebírám prokrastinovat. :D
Kajka x


Mohlo by se Vám líbit

0 comments